Followers

Sunday, August 2, 2009

Ceritaku Dari Muar




Semalam aku balik Muar, Wak Niah buat kenduri nak menyambut Ramadhan..so..aku,hubby n bapak pun balik kesana utk memeriahkan suasana..malam tu ,mase kat umah Wak Niah,,memang ramai sanak saudara yg datang n kebanyakan daripada mereka ..aku belum lagik sempat nak kenal2..maklumlah..akukan ahli baru dalam keluarga ni..tp syukurlah..keluarga sblh pihak suami aku ni mmg sgt friendly n mudah utk didekati..

malam smlm mmg aku tak berapa sehat ..sbb aku masih belum baik dari demam yg aku bawak balik dari PD tempohari..so abes2 je kenduri tu hubby baweak aku g bandar Tangkak skjp utk dapatkan pandol & air 100++ n lepas itu aku terus balik umah Mbah,mandi2 ..makan ubat n terus masuk tido..masew tu Mbah n Bapak pun dah tido..my hubby plak..sambung melepak kat umah Wak Niah..maklumlah..bile dah jumpe sedara mara..mmg pjg la boraknya..tido pun die lupe..seingat aku ..dalam kul 6.30pg baru hubby aku ade disebelah aku..itu pun aku tersedar mase die tgh sapukan minyak angin didada aku..sbb katenye die tgk aku batuk2..so die sapukanlah minyak angin..so sweet my
hubby..

tghari td plak dalam kul 11pg..aku n my hubby ke pekan tangkak lagik..kali ni turun cari tudung selandang n kain pasang..tangkak kan syurga kain pasang n pelbagai jenis tudung..naik juling mate aku tgk pebagai jenis corak kain ade..rase cam nak beli semua jer..lupe terus yg aku nie tgh demam..tp last2 aku sempat cekau 2 pasang jer..camtu gak dgn selendang..pun aku beli 2 je..murah sgt2 kalo nak banding dgn harga di kl nie..so kpd sape2 yg belum beli kain pasang ni..kalo duk dekat2 Tangkak tu..Welcome to Tangkak ok..g la bersoping..(Ceh ..siap pomote lagik..)

so, td aku smpi kat umah aku dalam kul 8.30 mlm sbb we all gerak dari Muar kul 5.30ptg..jalan ade jem jugak mase kat hiway..tu yg lambat sket smpi..

No comments:

Post a Comment