Followers

Thursday, January 14, 2010

Ntahapehape....

Pepagi td..seawal kul 7 aku dah bersiap2 g KKPJ..arini ade appointment dgn doc..nak scan perut...aku rase agak truja..mmg ske sgt bab2 scan nie..wlupun dah 5-6 kali scan(di klinik private)..mase scan la aku dapat tgk Alif..hihihi.arap2 anak ibu sihat arini..rindu nak tgk Alif..otw nak ke KKPJ pagi td..Alif bukan main aktif lagik tendang2 perut ibu..tak sabar nak tunjukkan diri pade ibu agaknye..hihihi..

Hampir berbulan2 aku tunggu mase nak scna di klinik gomen..siap buat appointment seawal usia kandungan aku 3 bulan lagik..aku ingatkan..spesel la sgt scan di spital kerajaan..hurmmm..hampessss..dah la kene bangun awal pagi..sbb nak kejarkan nombor giliran..pastu menunggu giliran dipanggil utk di scan smpi sejam..seb bek la ade 2 patient yg sudi nak borak2 dgn aku sementara menunggu giliran aku tu..takde la aku bosan sgt..

Masuk jumpe doc..aku disuruh baring atas katil..seperti biase la kan..takkan la die nak scan perut aku dalam keadaan berdiri plak..tunggu doc datang smbil berbaring pun dekat 5 minit..sempat la dgr doc tu bersembang dgn nurse die pasal ragam anak die di pagi ari..sempat lagik tue..die ingat aku ni takde keje lain nak menuggu lame2..gomen mmg cenggini kut..xpelah..aku pun gomen gak kan..pastu bile doc datang..die pun godek2 la scan tu kat perut aku..ade la dalam 5 minit gitu..aku ingat kot la die nak scan detail .. nak tunjuk sume bahagian susuk tubuh Alif..tp die cume tunjuk kepala, perut, kaki n tangan Alif je..kalo stakat nak tunjuk tu..aku dah puas tgk dah kat clinic private yg aku dah pegi..malah dapat tgk lebih dari itu lagik..beselah..berbayar..sume benda pun die akan tunjuk..cam gomen nie free..faham2 je lah..

so..selepas menunggu di spital hampir 2 jam.aku cume diperiksa selama 5 minit n doc kate sumenya ok..baby sihat..kedudukan uri pun ok..n bleh bersalin ikut EDD..hurm..ayat same je dgn doc2 yg penah aku jumpe..buang mase aku je datang ..huh..mmg ntahapehape..aku rase kalo takyah wat appointment utk scan ni pun xpe kut..sbb..siyesly buang mase aku..n buang mase doc tu je..bek la die cek je penyakit2 lain..btol tak..??..

Apepun..aku bersyukur..sbb Alif dalam keadaan sihat kat dalam perut nie..semakin memberat..n semakin membesar..tak sabarnye nak tunggu Alif kuar...n ibu akan pastikan Alif kuar mengikut tarikh yg telah ditetapkan..n setidak2nye..Alif keluar dalam keadaan yg sudah matang..jgn keluar terlalu awal ye sayang..nanti Alif jadi bayi pramatang n tak sihat..susah plak ati ibu..arap2 ibu dapat mengawal masalah tekanan darah tinggi ibu smpilah tiba mase melahirkan nanti..supaya ibu dapat lahirkan Alif dalam keadaan selamat dan jadi seorang bayi yg cukup matang..InsyaAllah..Ibu sayang Alif..

No comments:

Post a Comment