Followers

Saturday, January 2, 2010

Hanya keranamu .. Alif ...

Hurm .. sekejap jer masa berlalu .. arini dah masuk hari ke 3 di tahun 2010 kan .. another 19 days to go .. huh .. terasa baru semalam je aku lahir ke dunia nie .. (ahakss ..terperasan mude ler plaks .. ) ..

Kelmarin .. idup yg aku lalui terasa sgt2 menyerabutkan .. tensen .. stressed .. ( kerana ape??.. korang sume pun tahu kan ape yg aku serabutkan.. ) .. namun begitu .. idupku mesti diteruskan jugak .. aku takleh nak lari kemana- mana .. & i really have to stay .. utk berapa lama ?? .. biarlah Tuhan saja yg menentukan segalanya..semua ini aku anggap sebagai ujian Tuhan ke atasku .. n aku terus tabahkan hati utk menghadapi semua ni .. semata-mata kerana ALIF ..wlupun Alif belum lagi keluar melihat dunia ini .. tp aku tahu .. Alif sedang cuba menenangkan hati ibunya yg gundah ni .. Alif selalu menemaniku dgn tindakbalasnya dalam perutku ini .. sesekali .. aku dapat rasakan Alif menendang n menumbukku dari dalam .. n disaat itu .. tumpuanku hanyalah pada tindakan Alif seterusnya .. n dia membuatkan aku terlupa seketika pada masalah yg membelenggu ..

Kerana Alif juga .. aku terus bertahan .. biarpun adakalanya hatiku terasa sakit melihat manusia-manusia yg tidak berperasaan .. namun .. kerana Alif .. ku biarkan saja perasaan itu berlalu pergi .. n Alif jugaklah yg membuatkan aku masih mampu tersenyum .. wlupun senyumanku itu kosong tak bermakna ..

( Alif .. ibu tahu .. Alif dapat merasakan apa yg ibu rasa saat ini.. maafkan ibu jika ada ketikanya ibu tak mampu melawan perasaan .. sehinggakan menitisnya air mata ibu .. ibu tiada sesiapa lagik utk mengadu .. ibu kuatkan semangat ibu semata-mata kerana Alif ada dalam diri ibu .. ibu berharap .. bila Alif keluar nanti, Alif dpt menjadi seorang anak yg soleh dan dapat menjadi tempat ibu mengadu & bermanja .. )

2 comments:

  1. ololo.comel nye die ngadu2 ngan baby..:-)

    ReplyDelete
  2. terasa nak ade baby juge..sabar kak jue :)

    ReplyDelete