Followers

Saturday, January 30, 2010

Baru ade MOOD nak bercerita..

Hye all..dah beberapa ari aku tak apdet cite aku kan..lately malas sungguh nak perah otak..bosan..tp arini..disebabkan aku duk sowang2 kat umah..n takde cite best kat tv utk di layan..(Kecuali MELODI la..)..

Hah..as u oll noe..last thursday aku g KKPJ ..check up + wat MGTT..kene minum air gule ko..pekat gilerr & very-very the manis..rase nak termunnn je minum..tp aku gagahkan jugak..n very2 suprised..aku telah disahkan ade diabetes..!!!mana taknye..keputusan darah aku sblm minum air gule adalah 6.2mmol/l..lepas minum air gule n berpose 2 jam..naik mencanak-canak ke 12.2mmol/l..gile ko..tinggi tue..ahah..padan muke aku..ske sgt makan benda manis2..ske sgt minum milo kotak besar..ske sgt makan nasik 2-3 kali sehari..ske sgt dgn Pepsi..skang dah kene diabetes...padan muke aku..tp kalo korang nak tau..ari khamis tu BP aku turun mendadak..dari 133/91 ke 123/80..thanx God ..BP dah turun..kalo dua-dua penyakit naik..cuak gak kan..fuhhh!!..lega...

so selepas je balik dari spital..aku jadik ilang mood..tu yg malas nak apdet awal2..sakit jiwa tawu...n stats from friday..aku pun memulakan diet sihat..kunun..diet sihat la sgt..thanx to my hubby coz belikan Beras Herbal Ponni Taj Mahal atas nasihat my mom..beras tu elok utk org yg ade diabetes..so aku dah stat kene makan beras tu la skang nie..minum pun air suam,air kosong, susu HL rendah lemak & air teh sawit..n selain tu...aku selalu la kene makan buah-buahan..n roti wholegrain..ekceli susah nak telan sbb benda2 nie tak bape nak sedap..tp demi menjaga kesihatan aku n my baby..aku gagahkan jugak menelan semua tue..arap2 ari selasa nie..mase wat BSP..kandungan gula dalan darah aku akan stabil kembali..aku doa sgt2 smoga BSP tu takkan berulang lagik pasni..n aku janji..aku akan teruskan pemakanan sihat smpi la baby aku lahir..i swear....huhuhu..percayalah!!!!..

hah..tu jelah yg aku nak apdet kat sini kali ni..sok satu Wilayah cuti..kalo ade cite2 best yg bleh aku share...aku share la yer..insyaAllah..k bubbye..n dun forget to doakan aku supaya aku berjaya melepasi ujian BSP dis Tuesday...Aminn...

4 comments:

  1. Aik..baru perasan banner atas tu..
    Nama alif..hehehe..
    letak jugak Rayyan ye..;-)

    ReplyDelete
  2. terpaksa letak jugak iqa..
    mak akak tak bagi tukar bile dah niat awal2 nak buh..takut nanti name baru tak serasi lak dgn baby..tu petua n amalan org2 tua..so..ikutkan aje le..hihihi..lagipun nama "Rayyan" tu mmg akak dah simpan sblm baby nie wujud dalam perut lagik..tu yg rase cam..was2 nak tukar..neway..sedap tak name bakal baby akak??

    ReplyDelete
  3. sedap2..;-)
    ika lak suke nama ILHAM..
    hikhik..belum kawen dh ade nama anak..haha

    ReplyDelete
  4. ILham..cam name hotel kat PD lak..hihihi..oke la tue..dah prepare awal2..akak dulu simpan name rayyan mase lepas dah kawen..hihii

    ReplyDelete