Followers

Friday, December 4, 2009

Kisah Mak Buyung..

arini ..aku masuk keje balik..
di hari Jumaat..ari terakhir bekerja ..
minggu ni aku masuk opis 2 ari stgh jer..
sok dah cuti...asyikkk..
seb bek aku ade boss (bukan my big boss) yg memahami keadaan aku..
siap die sdiri suh aku balik berehat kat umah..
beruntung aku kan..??

td..pagi2..dak2 opis dah tego n tanye..
"apesal muke kak Zu cam sembab jer..nampak sgt2 tembam?"
eyh..sembab sgt ke muke aku..??
td kat umah aku tgk ok jer..pelikkk gak..
aku xde jawapan len selain dari "normal la..mengandungkan.."
opismate aku merangkap Ketua Kelab Mak Buyung BPGK
(sbb batch2 yg kawen bulan Mac,2009..dielah yg lekat dulu)
Cek Ema..dah masuk wad..
die due on 12 Dec..tp dgrnye die mungkin bersalin awal..
syoknye baby dah nak kuar..tp cuak gak kan..
sbb nie 1st time die nak deliver baby..
same gak cam aku..cume aku lambat lagik..
lambat lagik ke..??ade lagik 3 bulan lebih je taw..
si Tinie kat tingkat bawah tu pun due dekat2 dgn Cek Ma..
pun tgh menghitung ari la tue..
yg tinggal menghitung bulan..
hanya aku, Lucy, Peanut n yg terbaru lekat..si Yanie..
wah..musim buat anak sumenye la..
hihihi..sonok je bile selisih dgn dorang..
masing2 bawak perut..
lepas Cek Ma nie..turn Tinie..pastu si Peanut..
aku dgn Lucy..same-same awal bulan 4..
si Yanie lambat la sket kut sbb skang baru 2 bulan..

skang nie..aku dah takleh nak selincah dulu..
jalan pun dah semakin tak stabil..sakit dowh bawah pinggul aku nie..
jalan kene control catwalk..ahaksss..kalo tak ngilu je..
baju kurung pun dah tinggal 2 helai je yg leh sarung..
len2 dah tak mau masuk lagik..so..dah kene fulltime pakai unipomla..
baby aku sejak masuk 5 bulan nie..dah tak aktif cam sblm nie..
baik je die skang..die cuit2 pewut ibu skali sekala jer..
mmg kalo bace kat ruang pregnancy..
bile usia baby dalam kandungan masuk 5 bulan..
die dah mule byk tido..ekceli,bukan die je..dgn ibu2 skali terasa cam nak tido..
mane tak sembab muke aku 2-3 menjak nie..
ibu tido same sbb ibu nak teman baby ibu tido..(leyh gitu?)

hurm..tetibe lak sakit pinggang..
baby aku mintak aku baring lagik la nie..
my baby Boy nie dalam perut baik ajer..tak byk meragam,,
jgn nanti dah kuar..lasak cam ayahnyer sudah la yer..
ibu sayang baby ibu..Mmmuahhh...

1 comment:

  1. kalau baby kak jue bace dah besar nnti, mesti terharu :)

    ReplyDelete