Followers

Monday, December 28, 2009

Aku dah jadik tokey restoren..

aku tak sangka dalam mase sbulan..
aku dah jadik tokey restoren..
dari berniaga kecil-kecilan..
skang restoren aku dah semakin besar..
dari ade sorang je pekerja..
skang nie aku dah ade 5 orang pekerja..
n 3 orang daripada staff2 aku tue..
adalah suami, adik ipar n kakak ipar aku sdiri..
yg 2 orang lagik..
aku hired kawan2 aku jer..
aku amik dorang bekerja sbb aku tgk dorang rajin..
mule2 mase bukak dulu..
restoren aku tue..
tak ramai pengunjung pun..
yelah..tak banyak menu..
almaklumlah..dapur pun tak byk..
table org nak mkn pun tak mencukupi..
dats y la orang tak bape nak singgah..
modal ciput je beb..
nak masak beranika menu..
tak mampu lak aku..
tp skang dah tak camtu lagik..
menu dah macam2..sedap2 lak tue..
deco restoren pun dh semakin vogue de vas..
aku takde gune khidmat Deco Eric pun..
aku gune idea aku sdiri je..
watpe nak bazir panggil Eric
kalo aku sdiri mmg berbakat..
btol tak??

Skang nie..restoren aku dah semakin maju..
nak2 menjelang krismas yg lepas..
ramai plak yg datang..
aku bercadang nak besarkan lagik restoren aku tue..
tp budget belum ade..
insyaAllah..dalam sebulan atau 2 bulan akan datang..
impian aku utk besarkan restoren aku tu akan aku jadikan kenyataan..
doa-doakanlah semoga perniagaan aku nie..
akan semakin maju dan terus maju ekk..hihihi..

ni lah restoren aku..
(jgn mare arrr..)
yg aku name kan..
"Restoran De' Alif"

5 comments:

  1. leee.. ingtkn restoran btl td.. bru nk tnya lokasinya... konon2 nk pegi merasa la....

    ReplyDelete
  2. bravo adikku.. :)
    cafe akak tu entah bile tawun ler nk jengok..malesss!!

    ReplyDelete
  3. hihihi,..
    skang nie tgh mood rajin..kalo dah malas nanti.jadik cam Farm Ville le..lansung tak dijenguk2..hihihi..

    ReplyDelete