Followers

Wednesday, July 8, 2009

Cara Aku..

gambar nie sekadar hiasan

Ekceli idea aku utk buat n3 nie tercetus bile aku membaca salah satu n3 bloggers pebret aku..n3 die berkisar cara seseorang meluahkan or melepaskan stress..n dari n3 tu..aku dapat idea utk share some info dgn korang ttg diri aku..1st of all...aku nak share dgn korang ttg :-

1. cara aku menunjukkan aku sayangkan seseorang:
  • aku akan sentiasa take care bout him/her
  • keep contact wif him/her..either by calling or by sms'ing
  • owez want to be wif him/her
  • owez be a gud listener to him/her
  • owez try to makes him/her happy
  • buat sesuatu yg die ske.turut menggemari ape yg digemarinya..
  • cube sediakan ape saje yg die mahukan..selagi termampu
  • owez menjaga hatinya..perasaannya semampu yg boleh
2. cara aku menunjukkan rasa marah/tak puas hati dgn seseorang
  • mendiamkan diri darinya
  • menjauhkan diri darinya
  • memandangnye dgn pandangan sinis (jika die depan mata aku)
  • buat sumting yg die tak ske..dgn tujuan utk menyindirnya..
3. cara aku meluahkan/melepaskan rase sedih..
  • menangis sorang2 diri dalam bilik..
  • dengar lagu n nangis puas2..
  • luahkan kepada seseorang yg aku sgt3 percaya
  • makan dgn kadar yg byk shingga lupe semua masalah..
  • bersendirian tanpa gangguan
  • pg ke suatu tmpat yg xda sapepun dapat cari aku..utk tenangkan hati
4. cara aku nak menguruskan badan
  • kurangkan makan nasik
  • bykkan makan buah2an dan sayur2an
  • minum vitagen
  • bykkan minum air masak
  • bykkan bergerak..(kemas umah, menyapu, mop lantai, n jln2)
  • rehatkan badan secukupnya(tido 8 jam sehari)
  • aerobik
  • jogging
  • men badminton
  • menari (poco2 or chicken dance oso can lorrr)
  • bersukan
5. cara aku isi masa lapang aku bile xde keje
  • tgk tv
  • layan dvd
  • men internet(blog,mespes,fesbuk,teg,frenster n etc)
  • baca magazine
  • window shopping dgn famili or kawan2
  • tido smpi lebam
  • memasak smpi jemu
  • kemas umah smpi penat
  • sms org...tp jarang la...
  • menyanyi karoke..(kalo cukup korum jer)
  • buat gelang manik or menjahit
erm..rase2nyer ni je yg aku leh share dgn korang ttg diri aku...cukup kan??? kalo tak cukup..itu korang nyer pasal la ekkk...hehehehe...k tata..

1 comment: