Followers

Monday, December 22, 2008

Flash Back

Aku .. disini..saat ini.. sedang leka menikmati hembusan angin sepoi2 bahasa.. sambil mengadap laptop kesayangan ku...dengan diringi alunan music yg membuai..deruan ombak yg menghempas ke pantai begitu mengasyikkan pandangan..dan menghiburkan deria penglihatan.


pemandangan yg aku nikmati saat n tika ini..



aku merasakan kedamaian terbit di hati ku.."indah sungguh ciptaan Tuhan yg maha Esa"..
( detik hatiku sambil memerhati
kan gulungan ombak dari tgh2 laut yg sedang menuju ke tepian pantai...putih bersih bebuih itu)..


sesekali aku terkenang ttg keadaan diriku yg dulu-dulu..(ide di GRAB dari blog Akiss..thanx Kiss )..ya!..betol kata Akiss..kehidupan sudah byk berbeza..n hidup aku sendiri dah banyak berubah..




Diimbas kembali sejarah 2 tahun yg lepas...


aku sewaktu masih single...

-2 tahun lepas..pd tarikh yg same seperti hari ini..aku still lg single...b
ut now..i'm not single..

Berdua lebih baik..


-2 tahun yg lepas..pada tarikh yg sama spt hari ini..aku dan famili sedang sibuk membuat persiapan majlis pertunangan dgn Amir..jejaka pilihan hatiku...

-2 tahun yg lepas..pd tarikh yg same spt hari ini juga..aku merasakan satu kebahagiaan yg tak ternilai utk diriku..mempersiapkan diri menjadi tunangan org..

- 2 tahun yg lepas,pd tarikh nwaktu yg same spt saat ini..betapa tidak sabarn
ya aku menantikan saat2 indah menjadi tunangan org...(terhenti seketika sambil merenung jauh ke arah laut..aku n amir umpama ombak dan lautan ..sukar utk dipisahkan..coz tiada lautan tanpa ombak..saling memerlukan ..btol x??)


-esok , adalah 24hb Disember 2008..dan pada 2 tahun yg lepas pd tarikh yg same (24hb Disember 2006)...tepat jam 3.30 ptg(hampir sama dgn mase aku menaip entry ini)..secara rasmi aku tlh menjadi tunang Amir Hamzah..bahagia sungguh aku saat itu...dan hari ini..saat ini n ketika ini..aku masih lagi bahagia bersamanya..dan masih lagi bergelar TUNANGAN nya dan kami kini sdg sabar menantikan saat2 bahagia kami berdua..

saat cincin disarungkan ke jari..(dan kini..insan yg telah menyarungkan cincin di jariku ini sudah tiada lagi di muka bumi ini...pergi utk selamanya mengadap Ilahi..Al Fatihah aku sedekahkan buat arwah Mak)..



aku dan amir di hari pertunangan kami


dan hari ini,pada detik ini dan saat ini..aku sedang berada disini..mengad
ap laptop kesayanganku demi menyiapkan entri ini sambil2 menikmati deruan ombak di pantai..dan hembusan angin laut yg mencium pipi(sehingga mengakibatkan tudung aku 'penyek')...




inilah aku pada hari ini....


dari meja (kerusi) pengarang...gagaga..


dan kepada sesiapa yg sedang membaca entri ini...terima kasih ku ucapkan kerana sudi berkongsi kisahku ini..hanya ini yg dapat ku kongsikan dengan kalian..

~tata~


2 comments:

  1. sama2 =).
    btul, kdg2 syok bila kenang perkara yg lepas. best je tgk gambar2 lama yg leh wat kite tergelak balik. hehhehe.

    *masih tertanya2..bilakah majlisnye? hehhe

    ReplyDelete
  2. To:Akiss...

    Nantikanlah yer ..masenya akan tibe tak lama lagi...doa2kanlah..Aminnn...hehehe

    ReplyDelete