Followers

Wednesday, August 3, 2011

PDR : 3 Days Review

Alhamdulillah..setelah bersungguh-sungguh memerah peluh di gym setiap hari (bekerja)..berlari on off on the treadmill,mengayuh basikal.. kejap laju kejap perlahan..berjoget ikut suke hati depan TV (ikut step Cardio Dance Paula Abdul).. buat sit up 10 kali setiap sesi.. inilah hasil yg aku dapat.. hanya dalam tempoh 50 hari sahaja.. alhamdulillah..

menyarung baju dan seluar yg same..

Ini lah aku sebelum dan selepas 50 hari..Ya.. aku memiliki tubuh yang besar di bahagian atas.. kalo tengok dari paras peha ke kaki.. mmg look so nice.. selim kan..?? hahaha .. mungkin sebelum nie aku kelihatan seperti kurus (kurus lah sangatttt) dari pandangan hadapan.. tp hakikatnya.. aku sgt melebar dari pandangan sisi tepi..itulah masalah aku sejak dah beranak seorang ni.. ketebalan sisi tubuhku sgt2 ketara.. dan inilah yg membuatkan aku paling rasa menyampah setiap kali berpakaian..nak pose ala-ala Maya Karin tu mmg failed lah kan.. malu nak tayang badang yg melebor.. tp semenjak dah selim sket nie.. rase menyampah tu dah kurang.. malah makin berkeyakinan nak berposing .. amik lah sisi mane pun.. aku dah tak risau sgt.. sbb babat2 yg memenuhi belakang badan.. dah berjaya aku kikis sedikit demi sedikit..montot pun dah makin mengecik. suar dah mule melonggar.. 

kalo dulu tali pinggang PDI aku.. ngam2 je ujungnye.. skang nie dah bleyh tarik kasi ketat.. ade lebihan sekitar 10-15cm.

contoh kedudukan tali pinggang ku.. :)
Oh Ya, saiz baju dh mule mengecil sdikit.. dari saiz XL.. kini aku dah bleyh sarung saiz M..kalo saiz S tu.. ngam2 je kut.. or mebi cam barut nangka lah..hahaha.. saiz seluar jugak dah berkurangan  tp x byk sgt pun.. dari saiz 32 ke saiz 29.. kalo 28 tu ngam2 jer lah.. masih sesak napas nak membutang.. nak2 cutting lower cut.. mmg tak lepas lah saiz 28 tu..InsyaAllah lepas abes puasa nnt boleyh kut sarung seluar bersaiz 28..InsyaAllah.. :)

Oke, now nak cerita perjalanan PDR aku sejak 1 Ramadhan sehingga hari ini..

::1st Ramadhan :: 
(mmg xdpt nak diet2 sgtlah coz berbuka sefamili kt kg)

Sahur :
A cup Hot Green Tea

Berbuka : 
Nasi Putih  
1/2 ketul Ayam percik (chest)
1/2 Fried Kueytiaw (share dgn adik)
 2 gelas air sirap .. :)
Kurma  2 biji

Sahur : (for 2nd day)
 A cup of tea 

****************************
:: 2nd Ramadhan::
Baru smpi dari kg so haruslah menapau di bazar ramadhan

Berbuka :
Nasik Putih
Ikan Kembung Bakar
Pajeri Nenas(sepotong)
2 gelas Air Apple Juice
Kurma 3-4 biji

Sahur : (for 3rd Day)
Susu Sunlac segelas
Ratah seketul ayam

****************************

:: 3rd Ramadhan ::
(bendera Merah berkibar diangkasa pd jam 12.20tgh :(  )

Berbuka :
Nasi Putih
seketul ikan tenggiri masak asam pedas (my homemade)
1/4 telur dadar
1 gelas Nestea Iced Lemon Tea
Tembikai 2-3 potong
kurma 2-3 ketul

(No Sahur becoz of red flag)
but still prepared sahur for my hubby :)

********************************
**although I'm not fasting, I will not touch the food during the day**


Ini sahaja utk kali ini.. akan review progress PDR setiap 3 hari.. insyaAllah ..
sehingga bertemu kembali di lain entry.. :)
Wassalam.. :)

No comments:

Post a Comment