Hehehe..aku dah takde idea nak post utk arini sbnrnya..so aku nak share ngan korang sume ttg koleksi harta karun aku...ekceli aku nie bukanlah pemakai barang kemas yang Tegar...so..yg ni jelah yg aku ada..tu pun semenjak 2 minggu lepas ( smjk jadik bini org nie)...kalo tak..ape pun takde..
**aku lebey gemar pakai Silver dari Gold..sbb aku nie allergy dgn barang2 kemas...untung sape jadik laki aku kan...muahahahaha
hurm..kali ni aku lak nak bagi award nie kepada kawan2 ku yg setia bersama-samaku selama aku menjadi blogger tegar nie..hehehe...kpd teman2 yg sentiasa memberi sokongan dan galakan..kepada yg sudi menjenguk blog aku semasa ketiadaanku...n kepada sesapa yg akan aku umumkan namenye nantilah...so...nantikan Msg Tawaran Penerimaan AWARD dari aku di blog masing2 yerp...
n seperti biase...selain dari memberi award nie kepada korang..aku nakla taw respon from korang sume ttg aku...tak byk pun aku nak taw...cume:
1. Kenapa korang ske jenguk Awandanya's Blog??
2.Ape yang paling menarik perhatian korang ttg blog Awandanya??
hehehe...mownink to all my fwenz....n assalamualaikum utk kawan2 ku yg beragama islam..(macam nak berpidato laks...)..
pagi2 nie..bile aku on jer blog...aku dapat msg yg aku terima Award lagik..dalam mase 2 ari..2 award aku dapat...wah!!!!...terharunyer aku....padahal blog aku nie tak layak dapat ape2 award pun...yelah...aku ni sape je la kan...aku sedar...(cedey nyer...)
thanx dear sudi bagi akak award...walupun nak dapat award tu BERSYARAT..akak terima dgn ati yg terbuka...hehehe...
Syarat2 nya adalah:-
i. mesti tempek kan ar.....---> dah tempek dah ..kat atas skali lak tue....ahakssss.. ii. napa suka jadi follower ku..---> sbb u're such a nice person to be close with.... iii. napa kamu suka kawan ma aku..----> jawapan seperti di atas... iv. nyatakan dalam satu perkataan about aku..satu ja....----> M.A.N.J.A
hahaha..akak dah setelkan tugasan yg Dida kasik..neway thanx again n again sbb sudi bagi Award ni kat akak....akak doakan semoga Dida teruskan usaha n jangan give up in ape saja yg Dida lakukan...c'mon Babe...u can do it, Dear..
so..dats ol for dis task...nantikan updates aku yg terkini...Tata..
Arini aku n Yanie lunch bersama lagik..Venue still kat Alamanda Putrajaya..Mase kejadian pun still kul 1 pm till 2 pm..beselah..lunch time kan...
Arini kitorang tak makan donut as usual..n tak jugak singgah kat RASA seperti 2-3 yg lepas..kali nie kitorang layan makan kat sebuah restoran yg agak famous..yg ade kat dlm Alamanda tue..hehehe..
Alahai..malasnya nak berteka-teki..ekceli we all makan kat The Chicken Rice Shop..port yg paling strategik n yg paling dekat dgn Maxis Centre yg ade kat tingkat atas restoran tue..(aku kan pg Maxis Centre lunch time td..g setelkan bil tepon laki aku + nak mengaktifkan balik akunye Maxis Broadband..)
aku n yanie order benda yg same..sbb malas nak tunggu lame2..sementelah Yanie pun dah kelaparan..hehehe
ku sangkakan bile dah order menu yg same tue..cepat la dorang antarkan makanan tue..tp yg aku benggang..leh plak org yang baru duduk tak sampai 10 minit..bontot pun blum sempat nak panas dapat dulu makanan..aduihhhh...Lu bikin gwa panasssss jer!!!...(ala2 dialog Spark dalam cite REMPIT)..
Aku leh la kontrol lagik..tp member aku si Yanie dah macam bosan je nak menunggu..siap muncung sambil ketuk2 jari jemarinye di meja..
n sbnrnya mase die mengetuk2 jari jemarinye tu lah aku dapat idea utk buat cite nie as entry aku arini..ape lagik aku pun kuarkan henpon n snap 2-3 keping gambar di tempat kejadian bagi memudahkan cerita aku..
so..skang leh la korang tgk gambo2 tue ..takyah la aku nak cite panjang2. sbb tinge aku dah naik panas menahan sabar bile mngenangkan kejadian di restoran tadi tu..hahaha..
ni la aku..sblm ke tempat kejadian...
ni la table yg dapat makanan dulu sblm kitorang..padahal mase kitorang order..meja ni kosong lagik..
yanie dah muncung dah..tgh bengang la nie
ni je makanan yg sampai setelah hampir stgh jam menunggu
ni plak bile semua hidangan telah selamat sampaikt atas meja kitorang ..aku makan Wantoon Mee Wif BBQ Chicken n si Yanie lak order Curry Mee
Tak tunggu lame2..Yanie yg memang tgh lapar..terus terjah je mee kt dpn die tue..ahaksss.
korang rase2 la kan..aku patut BANNED ke restoran nie from my list~ "pebret port 4 lunch"?..patut ker??..hurm...
Aduh...sakitnyer jiwa dan raga bile line tepon kene barred wlupun line tepon yg kene barred tu bukan line tepon aku...huhuhu..
ape yg membuatkan aku geram bile line tepon laki aku kene barred ialah...ianya turut menjejaskan akaun Maxis Broadband aku jugak!!!!..skang Maxis Broadband aku pun kene BARRED jugakkk..Waaaaaaa...!!!
so bile dah kene barred,maknenye aku xleh la bukak internet melalui lappy aku..n ini juga bermaksud aku takleh nak bukak FS aku, MS aku n mcm2 lagikla..terutama YM!..adoiiii...
nak tak nak aku terpaksa gune pc Carlos utk bukak internet..nasibla bley bukak blog...kalo blog aku ni pun kene block jugak..maw pengsan aku dibuatnye...huhuhu..
tgharini aku nak g setel bil maxis nie kat Maxis Centre Alamanda..so petang nie leyh la bukak balik aku nyer broadband...luse..laki aku dah gaji..ape lagik..aku submit claim la kat die..hahaha..
hurm....napelah..benda camnie pun aku nak publish kat blog nie...???..entahla..maybe aku takde tempat nak luahkan perasaan btapa aku geram bile broadband aku takleh berfungsi...(wlupun korang takleh menjawab secara lisan..skurang2nya..korang mengerti ape yg aku rasakan saat ini..tu pun kalo korang cuba nak mengerti lah kan..)
Today...aku rase sgt2 mengantuk...nak wat keje terasa tersangatlah malasnyer..xtaw nak publish ape arini sbnrnya...so aku nak bitau la aktiviti sengal aku dan kawan2 aku mase lunch tadi..ala-ala rancangan Jalan2 Cari Makan...
Ekceli arini..aku, Ayu, Kak Faris n Si Yanie g lunch kat Alamanda..semua gara2 hasutan aku n si Yanie ttg kelazatan donut2 kat Big Apple ...nyum3...++ aku ade dapat kupon donut percuma smlm..so..aku promote kaw2 la kat kak Faris n Ayu...dorang pun ape lagik..laju je la setuju dgn cadangan aku n Yanie...
Mule2 kitorang g beli donut 2 kotak kat Big Apple..pastu lepak kat RASA..wlupun kitorang dah beli 12 ketul donut..tp aku still terliur nak makan Laksa Asam...kak Faris lak layan Mee Kari..si Ayu makan nasik campur...cume Yanie sowang je yg tak makan benda lain selain dari donut...arini kire kitorang makan besorrr..hahaha..
Tgklah aksi2 dorang mase tgh layan makanan masing2 tue...terserlah kesengalan kitorang..OooppSS..gambar aku takde..sbb akulah penerbit rancangan nie...Jgn marah arrrr!!!...ahaksss...
Gerai menjual Mee kari, laksa n bermacam2 jenis mee lagik..
yanie n ayu...o.t.w nak ke Big Apple g beli Donut...
Laksa Asam..nie aku punye makanan tgahari utk ari nie..(tak termasuk Donut 3 ketul..ahaksss)
mee kari kak Faris..nampak cam sedap kan..
menu aku n kak Faris..++ due kotak Donut Big Apple yg berisi 6 ketul donut setiap satu kotak...hahaha..maknenyer aper???maknenyer...ade 12 ketul la...muahahaha